Tips til at lave et udstillingsvindue i en indretningsbutik
Inden for det kommercielle felt er det vigtigt at promovere produkter på en direkte og tilgængelig måde. Dette gør det lettere for offentligheden at vide, hvad de virkelig gerne vil købe. I denne artikel giver vi dig derfor nogle tips til, hvordan du arrangerer et udstillingsvindue i en indretningsbutik.
Forretninger skal ikke bare reklamere i kataloger. Det er også vigtigt, at de får deres fysiske forretninger til at fremstå så attraktive som muligt. Den eneste måde, hvorpå en forretning virkelig kan opnå succes, er ved at fokusere på at gøre tingene lettere for kunderne.
Et udstillingsvindue i en indretningsbutik afspejler kunsten af produktplacering. Afhængigt af, hvordan produkterne er placeret, kan de muligvis appellere til kunderne. Derfor er det vigtigt at være opmærksom på selv den mindste detalje.
Formål: Få det til at se så godt ud som muligt
Mange af os har prøvet at stoppe op foran et butiksvindue, når det har fanget vores opmærksomhed. Når det kommer til shopping, er det ikke kun produkterne, der er vigtige, men også forretningens udseende. Hvis vi kan lide forretningen, er det mere sandsynligt, at vi vil gå ind og købe noget.
Der er dog noget vigtigt, du skal huske på. Hvis du har en indretningsbutik, eller du gerne vil åbne en, skal du være opmærksom på dens udsmykning. Uanset hvad du sælger, hvad enten det er møbler, tilbehør eller gaveartikler, skal den have et attraktivt og indbydende udseende. Den korrekte udsmykning og indretning kan få en butik til at tale for sig selv.
Når forretningen ser godt ud udefra, skaber den automatisk en positiv effekt på offentligheden. Det vil sige, at kunderne er mere tilbøjelige til at foretage et eller flere køb.
Et godt udseende er et symbol på professionalisme.
Den korrekte fordeling i et udstillingsvindue i en indretningsbutik
Når man skal møblere et udstillingsvindue i en indretningsbutik, er det vigtigt, at man tager højde for ting såsom orden, proportion og plads.
- Det er vigtigt at udstille de produkter, du anser for at være mest attraktive, eller som du ønsker at sælge først. Hvis det hænder, at du har noget interessant eller nyt på lager, skal du ikke tøve med at udstille det.
- Forsøg at etablere proportion og balance. Hvis der er en stor sofa i midten, kan du komplementere den med et lille sengebord, som om det er direkte forbundet med sofaen.
- I den ene side kan du også placere en bogreol, et displayskab eller et højskab. Dette vil med sikkerhed vise en højdeforskel, hvilket får området til at se meget mere harmonisk ud.
- Hvi du ønsker at tilføje belysning, skal standerlamper være sekundære og placeres ved siden af hovedproduktet. Du kan også gøre dette med en bordlampe.
Det primære formål med denne form for display er at repræsentere et ideelt rum og give en idé om, hvordan produktet vil se ud i et rigtigt hjem. Potentielle kunder skal automatisk være i stand til at forestille sig produkterne, de gerne vil købe, i deres eget hjem.
Sådan laver du et udstillingsvindue i en indretningsbutik
I en indretningsbutik hvor der sælges vaser, skåle, spejle, knagerækker, figurer, malerier mv., spiller et udstillingsvindue en fundamental rolle. Dette er trods alt en måde, hvorpå butikken kan tiltrække kunder.
- Hav to områder. Et lavere område, hvor genstande placeres på gulvet, og et højere område, der er i kundernes øjenhøjde.
- Hvis der er tale om en møbelforretning, skal du placere de genstande, der muligvis er mere interessante, eller som du vil sælge først, på en strategisk måde.
- Du kan blande produkter i forskellige stilarter og typer. Der skal selvfølgelig være en adskillelse mellem dem, så udstillingsvinduet ikke ser for fyldt ud.
- En anden mulighed vil være kun at fokusere på én produkttype. Hvis butikken har flere udstillingsvinduer, kan du udvælge og fordele produkterne i henhold til en specifik gruppe.
Ting, du skal undgå i et udstillingsvindue
Det er vigtigt at være opmærksom på, hvad du ikke skal gøre, når du udsmykker dit udstillingsvindue. Det er meget nemt at begå fejl, hvad angår dette. Husk, at enhver fejl, uanset hvor lille den er, kan koste dig kunder.
Der skal være mangfoldighed, og ressourcerne skal komplementere hinanden. Butikken skal se koordineret og stilfuld ud og være fuld af energi.
Sidst, men ikke mindst, må du ikke glemme at farvekoordinere. Gør butikken så interessant som muligt ved at vise et forhold mellem farverne. Dette vil give butikken et æstetisk tiltalende look, og kunderne vil nyde deres shoppingoplevelse endnu mere.
Som du kan se, er det ikke alt for vanskeligt at lave et udstillingsvindue til en indretningsbutik. Det er dog vigtigt at huske på disse tips, så du kan opnå den succes, du leder efter!
Alle citerede kilder blev grundigt gennemgået af vores team for at sikre deres kvalitet, pålidelighed, aktualitet og validitet. Bibliografien i denne artikel blev betragtet som pålidelig og af akademisk eller videnskabelig nøjagtighed.
Marín Martínez, María Begoña: Escaparatismo y diseño de espacios comerciales, Paraninfo, 2016.